nieuws

Generali maakt het meeste werk van kwaliteitsverbetering

Branche 1352

Het verdwijnende Generali Nederland maakt er het meeste werk van om de kwaliteit van haar dienstverlening te verbeteren. Dit blijkt uit een thema-onderzoek van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Slechts één, niet nader genoemde verzekeraar kreeg op dit thema een herbeoordeling. 

Generali maakt het meeste werk van kwaliteitsverbetering

In het thema-onderzoek naar kwaliteitsverbetering werd het kwaliteitsbeleid en het
verbetermanagement getoetst. Hierbij werd onder meer gekeken hoe de keurmerkhouders de
feedback van de klant en de resultaten van interne audits gebruiken. Ron van
Kesteren, directeur Stichting toetsing verzekeraars: “We hebben een benchmark gemaakt en de keurmerkhouders scoren hierop goed met een gemiddelde score van 87%.  Het geeft aan dat de keurmerkhouders er actief op sturen om de klant steeds beter te bedienen.”

Verdere verbetering

Wel ziet hij nog mogelijkheden voor verdere verbetering. “Keurmerkhouders kunnen de klant op de website bijvoorbeeld beter informeren over wat andere klanten van de keurmerkhouder vinden.”

Overname door ASR

Generali neemt met een score van 97% de eerste plaats in de benchmark in, op de voet gevolgd door ABN Amro Verzekeringen, Monuta en Ohra. Het zal een van de laatste keren zijn dat Generali Nederland als zelfstandige verzekeraar wordt opgenomen in het KKV-onderzoek. De verzekeraar is immers overgenomen door ASR, dat onlangs bekend maakte uit het keurmerk te stappen.

Conflict met Willem Bol

De hoge score op het vlak van kwaliteitsverbetering betekent niet dat Generali het iedere klant naar de zin kan maken. Zo vecht de nieuwbakken ASR-dochter een verbeten juridische strijd uit met ex-quizmaster Willem Bol over diens gestaakte AOV-uitkering.

Niet nader genoemde verzekeraar

De laagst scorende keurmerkhouder heeft een score van 74%. De herbeoordeling die deze niet nader genoemde verzekeraar kreeg, had te maken met het beschreven kwaliteitsbeleid dat onvoldoende was. De betreffende verzekeraar wordt binnen zes maanden opnieuw getoetst om vast te stellen of deze de vereiste verbeteringen heeft gerealiseerd.

Reageer op dit artikel