Half februari is er een wervingscampagne gestart om nieuwe ondernemers aan te trekken. Het werven van nieuwe ondernemers is onderdeel van de groeistrategie die is ingezet door de adviesgroep. Het directieteam van Van Bruggen Adviesgroep is afgelopen januari uitgebreid met Michiel Meijer als algemeen directeur. Meijer is verantwoordelijk voor de uitbouw van de huidige formule. In oktober 2017 gaf, destijds directeur en de huidige directievoorzitter en grootaandeelhouder, Pieter van Tuinen aan geïnteresseerd te zijn in een eventuele overname van de in de etalage geplaatste Hypotheek Visie. De adviesgroep lijkt zich nu te richten op het uitbreiden van de eigen formule.
Meijer vertelde bij zijn aantreden: “Van Bruggen Adviesgroep is uitstekend gepositioneerd om invulling te geven aan de ambitie om toonaangevend marktleider te worden. Van Bruggen Adviesgroep heeft, heel dapper, in 2008 al de basis gelegd om het bedrijf klaar te maken voor de toekomst. Er is in dat jaar een enorme reorganisatie doorgevoerd. Als één van de eerste franchiseorganisaties ging men over op fee- en urendeclaratie en koos men voor gestructureerde verbreding van de dienstverlening aan haar klanten. In 2008 werd tevens het verdienmodel van de franchisenemers fors verbeterd door de afdracht in één klap te halveren. ‘Never waste a good crisis’ is zeker van toepassing op dit bedrijf. Tijdens de financiële crisis is de omzet van Van Bruggen Adviesgroep juist gegroeid en zijn veel nieuwe franchisenemers ingestapt. Kortom: Een partij waarvan ik echt heel graag onderdeel wil gaan uitmaken.”
Nieuwe strategie
Over de nieuwe strategie meldt de nieuwe algemeen directeur: “Wij hebben een missie: wij willen toonaangevend marktleider én de meest klantvriendelijke dienstverlener van Nederland zijn. Ons doel is ambitieus en daarvoor hebben we franchisenemers 2.0 nodig: ondernemers!”