nieuws

Keurmerken voor klantgerichtheid gaan samenwerken

Branche 985

Keurmerken voor klantgerichtheid gaan samenwerken

Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) en de Gouden Oor Standaard slaan de handen ineen. De Stichting toetsing verzekeraars (Stv), eigenaar van KKV, gaat keurmerkhouders die dat willen vanaf nu ook langs de meetlat van Gouden Oor houden.

Volgens Ron van Kesteren, directeur van Stv, gaat de Gouden Oor Standaard verder dan de eigen normen voor klacht- en feedbackmanagement. Hij denkt dat verzekeraars van de extra toetsing zullen profiteren doordat er meer aandacht komt voor klantbeleving binnen hun bedrijf.

Stichting Gouden Oor accrediteert de Stv om audits uit te voeren op basis van hun standaard naar ‘klantgevoeligheid. Voor het KKV worden verzekeraars getoetst op meer dan klacht- en feedbackmanagement alleen. Klacht- en feedbackmanagement is dit jaar wel speerpunt van de onderzoeken van Stv. De andere onderzoeksthema’s voor 2018 zijn claimafhandeling en reactietermijnen bij medische acceptatie.

ASR en Yarden

Vorige maand maakte ASR bekend uit het Keurmerk Klantgericht Verzekeren te stappen. De verzekeraar wil klantbeleving via eigen onderzoek continu gaan toetsen. Een paar jaar geleden maakte uitvaatverzekeraar Yarden de overstap van KKV naar Gouden Oor.

Reageer op dit artikel