In juni trok Aegon de stekker uit Onna-Onna omdat de resultaten “onvoldoende duurzaam” waren. De ongeveer 25.000 autoverzekeringen werden volledig ondergebracht bij de Haagse verzekeraar. Daarnaast bood Onna-Onna ook in volmacht woonpakketten -inboedel en opstal- en fietsverzekeringen aan de doelgroepen vrouwen aan.
Mooie portefeuilles
Volgens Dennis Smit, directeur van nieuwe eigenaar Prorisk, gaat het hierbij om een stuk kleinere aantallen dan bij de autopolissen. “Bij de woonpakketten gaat om 600 huishoudens en daarnaast nemen we 800 fietsverzekeringen over. Het zijn geen grote aantallen maar wel mooie portefeuilles waarmee we ook online makkelijk kunnen schakelen.” Ten aanzien van de woonpakketen stelt Smit het voormalige Onna-Onna aanbod te gaan verbreden met een buitenshuisdekking (risicodrager Nationale-Nederlanden) en een rechtsbijstandsdekking waarbij Arag de risicodrager is.
Extra sieraden en handtasdekking
Prorisk hoopt behalve de doelgroep vrouw ook mannen te gaan verleiden met de opgefriste woonpakketen. “De specifieke dekkingen voor de doelgroep vrouwen blijven”, benadrukt Smit. Dit geldt in het bijzonder voor de 'extra sieraden-dekking' en de handtastdekking.