Over de precieze gevolgen van het sluiten van de kantoren in Amersfoort en Eindhoven laat Allianz zich nog niet uit. De komende maanden gaat de verzekeraar de plannen rondom de vernieuwingen in de salesorganisatie verder afronden, stelt woordvoerder Remco Overbeek. “Daarbij nemen we uiteraard in eerste instantie onze medewerkers en adviseurs mee.” In totaal werken er momenteel ongeveer 1.100 medewerkers bij Allianz Nederland.
Vernieuwd bedieningsmodel
Behalve het bundelen van de salesactiviteiten in Rotterdam wil Allianz de samenwerkingsvorm tussen de sales en acceptatie-afdelingen verder verbeteren zodat, zo stelt Overbeek, “deze beter voldoet aan de wensen van onze adviseurs en onze klanten. Met een vernieuwd bedieningsmodel willen wij de sterke punten die onze adviseurs waarderen in onze samenwerking zoals korte lijnen, bereikbaarheid, oplossingsgerichtheid en het sparren over maatwerkoplossingen, nog verder verbeteren.”
Veranderende wensen
De achtergrond van de beslissing om de salesorganisatie te reorganiseren is gelegen in de veranderingen op de verzekeringsmarkt en de veranderende wensen van consumenten. Overbeek: “Onze klanten in de kleinzakelijke markt eisen in toenemende mate snelheid, toegankelijkheid en gemak van ons.”