Sjaak Schouteren
Partner | European Cyber Team | JLT Netherlands BV

Partner | European Cyber Team | JLT Netherlands BV
Enige tijd geleden ben ik gevraagd om deel uit te maken van een expert groep van ShoppingTomorrow, Het digital commerce-platform voor alle e-commerceprofessionals. Wij hielden ons met name bezig met wat marketeers het 'onboarding proces' noemen. Simpel gezegd; hoe wordt je als klant verwelkomd op bijvoorbeeld een website en welke data moet je daarbij allemaal reeds invullen voordat je überhaupt een product hebt aangeschaft.
Binnen de verzekeringsbranche is steeds meer aandacht voor diversiteit. Als Young InSurance dachten we goed op weg te zijn met onze man/vrouw verhouding van ongeveer 50/50. Ik was dan ook verrast toen een risk insurance manager onlangs aangaf dat alle leden er hetzelfde bij liepen en hetzelfde uitstraalden.
Op het NARIM-congres van vorige week is een manifest besproken. De ondertekenaars van dit manifest bepleiten een integrale aanpak van het aantrekkelijker maken van de verzekeringssector voor jong talent en verbetering van het imago van de branche met een focus op de langere termijn.
Afgelopen week vond de Masterclass 'De waan van de dag in ons gedrag' van onze productgroep Personen plaats. Deze week zullen we de after sales verzorgen naar onze relaties en daarbij zal ook zeker gerefereerd worden aan de presentatie van psychiater, prof. dr. J.A. Swinkels.
Een van de grootste bedreigingen binnen veel bedrijven is het verdwijnen van kennis. Vaak omdat oudere, ervaren medewerkers uit dienst treden zonder dat de kennis overgebracht wordt op andere jongere medewerkers.
Mijn dochter denkt dat onze televisie kapot is. Wanneer ze over het scherm veegt, springt hij niet over naar een ander kanaal, vandaar. Mijn dochter is vier en lid van de generatie Z.