Heb je het met je klant wel eens gehad over inflatie? Over dat € 1.000 over twintig jaar 'voelt' als € 650? Je klant zal het nooit helemaal snappen. Dat komt door z'n Money Illusion.
Het NWWI-taxatiekeurmerk kan de prullenbak in. En taxateurs en amateurs verschillen nauwelijks van elkaar. Het klinkt misschien wat boud en negatief. Maar het huidige taxatiesysteem zou nog écht eens goed tegen het licht moeten worden gehouden.
Jouw klant is egoïstisch. Niet bewust overigens. Onbewust. En dat biedt kansen. Voor verzekeraars, banken en advieskantoren. Zeker in de huidige verkiezingstijd! Maar hoe zit dat precies? Waarom is je klant een egoïst? En waarom juist in deze verkiezingstijd? Ik leg het je uit in deze bijdrage.
Als er één bedrijf weet waar jij en ik interesse in hebben, is het Google. De zogeheten bots en spiders van Google rennen zich een slag in de rondte om wereldwijd alle websites te bezoeken. Dat doen ze om zoveel mogelijk informatie van jou, mij, en eigenlijk iedereen op internet te verzamelen.
"Gefeliciteerd Maarten en Annette. Nog 7 dagen en dan zijn jullie de trotse eigenaar van de Hesselseplaats 43!" Wanneer ik een presentatie houd voor hypotheekadviseurs, stel ik ze altijd de volgende vraag: "Wie van jullie stuurt dit bericht aan zijn of haar hypotheekklanten?" Het antwoord is steevast: niemand. Gek eigenlijk, want veel hypotheekadviseurs kunnen via slechts een kleine aanpassing in hun werkwijze een extra positieve indruk maken op hun klant. Maar het gebeurt niet.