Eveline Ruinaard
is voorzitter van de geschillencommissie van Kifid
is voorzitter van de geschillencommissie van Kifid
De ideale klantreis kan hét verschil maken. De focus lijkt echter vaak gericht op de beginfase van de klantrelatie en minder op wat erna komt. Hoe verloopt de...
Financiële dienstverleners zijn in 2023 onverminderd tevreden over de dienstverlening door Kifid. U geeft Kifid gemiddeld een 7,4; ruim de helft van de financiële...
Het aantal mensen met geldzorgen neemt toe. Volgens de BKR-monitor is het aantal jongeren dat met betalingsachterstanden te maken heeft de afgelopen jaren fors...
De Nederlandse rechter past, zoals bij velen bekend, regels van het Europese consumentenrecht ook toe als de consument hier niet om vraagt. De zogenoemde ambtshalve...
Kifid kan de juridische toets breder opvatten door standaard te toetsen of een klant zorgvuldig is behandeld. Kortgezegd is dat de aanbeveling van SEO economisch...
Er zijn nog lessen te leren als het gaat over 'het op juiste wijze verstrekken van voorwaarden'. Bij het sluiten van een verzekering moet de verzekeraar de...
Het klantenonderzoek van financiële dienstverleners leidt tot vragen en zorgen van consumenten.
Eind 2022 heeft MarketResponse de klanttevredenheid van Kifid onderzocht bij aangesloten financiële dienstverleners. Het resultaat: een gemiddelde waardering van...
Het aantal mensen met betalingsproblemen is afgenomen tot ruim 538.000 volgens de Kredietbarometer van Stichting BKR. De meesten krijgen weer grip op hun financiën...
Deze zomer verscheen het advies 'Van schuld naar schone lei' van de Raad voor Volksgezondheid & Samenleving. Een advies dat gaat over preventie en nazorg. Juist...