"Het is goed om te zien dat ook serviceproviders en volmachten het Keurmerk aanvragen; dat draagt bij aan meer klantgerichtheid in de verzekeringsbranche", zegt Ron van Kesteren, directeur van de Stichting Toetsing Verzekeraars. De servicegerichtheid is bij Ensupport en Befine op dezelfde manier getoetst als bij verzekeraars. Adviseurs kunnen aan Ensupport sinds begin vorig jaar hun volledige portefeuille, met bijbehorende backoffice- en midofficewerkzaamheden, uitbesteden. Op Befine.nl kunnen online schadeverzekeringen worden gesloten; voor advies over hypotheken worden bezoekers doorgestuurd naar een adviseur in de buurt. Befine heeft een eigen Facebookpagina. Daarop valt te lezen: "Befine is niet gebonden aan een verzekeringsmaatschappij, daarom ben je altijd verzekerd van een onafhankelijk advies."
Er zijn in totaal 42 keurmerkhouders; per 1 januari heeft Proteq het KKV-keurmerk ingeleverd omdat de maatschappij met de labels Proteq, Proteq Dier & Zorg en Zelf.nl liever op klanttevredenheidsscores wil sturen.
Mercedes-Benz Insurance Services