Praktijkonderzoek serviceabonnementen

Praktijkonderzoek serviceabonnementen

Volgens de Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft 37% van de financiële dienstverleners abonnees aan zich gebonden: klanten die service krijgen op basis van een abonnementsvorm. De toezichthouder is er kritisch op: regelmatig ontbreken relevante diensten, moeten klanten dubbel betalen en ontbreekt goede informatie. Tijd voor een onderzoek.

Am: en Oostdam & Partners willen het fijne weten van serviceabonnementen, net als u. Wat spreekt ondernemers aan in deze beloningsvorm? Hoe betalen klanten? Welke diensten krijgen zij daarvoor?

Dat soort vragen stellen wij financiële dienstverleners in een online onderzoek. Deelname vraagt circa 10 minuten van uw tijd. In ruil ontvangt u het eindrapport in uw mailbox: een mooie benchmark om te kijken waar u staat bij de (eventuele) invoering van een (service)abonnement.

Tijdens de am:verzekeringsbranchedag (op 25 november) bent u welkom om de door Oostdam & Partners verzorgde workshop ‘Abonnee of aboja?’ bij te wonen.

Klik hier voor het onderzoek.

Theo van Vugt

Theo van Vugt

Hoofdredacteur AM en AMweb.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.