Zij krijgen daarvoor maximaal 35 leads per maand. "Een schappelijke prijs", vindt initiatiefnemer Bob Wolters uit Oldenzaal, "aangezien je voor een 'woekerpolislead' tegenwoordig al snel tussen de € 55 en € 100 betaalt".
Wolters denkt dat Financieelopeenrijtje begin 2012 over een netwerk van 40 à 50 tussenpersonen beschikt, waarbij het uitgangspunt is dat de adviseur in hetzelfde postcodegebied zit als de consument. Om dat netwerk over geheel Nederland te spreiden heeft hij dit najaar een reeks radiospotjes gepland. "De consument krijgt op deze manier advies op maat aan huis, terwijl de adviseur op zijn beurt tegen een vast bedrag kwalitatief goede leads in zijn eigen postcodegebied ontvangt en zich op onze site mag presenteren."
Wolters, die zelf een achtergrond heeft bij verzekeraars en intermediairbedrijven, zegt aan een keurmerk voor financieel advies te werken. Hij heeft bovendien plannen om in 2013 in Duitsland en België soortgelijke websites te starten.
Mercedes-Benz Insurance Services