Directe benadering SNS-klanten irriteert ook OVFD

Directe benadering SNS-klanten irriteert ook OVFD

De Organisatie van Financiële Dienstverleners (OVFD) heeft SNS Bank verzocht haar beleid te veranderen en hypotheekklanten van het intermediair niet langer rechtstreeks te benaderen. De OVFD heeft hierover klachten ontvangen van de leden. Vorige week meldde Adfiz al dat Reaal, eveneens onderdeel van SNS Reaal, de afspraken over rechtstreekse benadering van klanten schendt.

Volgens de OVFD worden hypotheekklanten die ervoor gekozen hebben hun hypotheek via het intermediair te sluiten, door SNS Bank telefonisch benaderd om een verlengingsaanbod te bespreken. "SNS biedt de klant vervolgens zelfs de mogelijkheid om een persoonlijke afspraak met een adviseur van SNS te maken. Een dergelijke handelwijze is ten eerste absoluut niet in het belang van de klant en SNS handelt daarmee bovendien duidelijk in strijd met de samenwerkingsvoorwaarden", aldus OVFD, die stelt dat geldvertstrekkers steeds vaker tot deze praktijken overgaan.
Vorig week kaartte Adfiz eveneens aan dat geldverstrekkers tegenwoordig steeds vaker rechtstreeks klanten van het intermediair benaderen. Als recent voorbeeld noemde de intermediairorganisatie toen Reaal, die "klanten van bemiddelaars direct aanschrijft met de mogelijkheid om in 'execution only' het verzekerde bedrag bij de arbeidsongeschiktheidsverzekering te wijzigen". Reaal verweerde zich tegen de beschuldiging van Adfiz door aan te geven dat het intermediair vooraf om zijn mening was gevraagd.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.