Verzekeraars worstelen met inzet social media

Verzekeraars worstelen met inzet social media

Slechts 53% van de verzekeraars heeft een account op Twitter. Hiervan twitert 32%  meer dan twintig keer, 42% gooit er vijf tot twintig keer per maand een tweet uit en 26% minder dan vijf keer maand, blijkt uit cijfers van Baken Adviesgroep. Verzekeraars zijn niet de meest actieve gebruikers van social media, constateert Laurens van Graafeiland van Baken Adviesgroep in de AM Special Innovatie.

Van de verzekeraars heeft 76% een account op Hyves, 71% zit op Facebook, 63% op LinkedIn en 47% zit op YouTube. Uit onderzoek van Social Embassy naar de inzet van social media door de top 100 Nederlandse merken, komen slechts drie verzekeraars goed uit de bus: ASR (4), Delta Lloyd (20) en Ohra (39). Volgens Van Graafeiland is het een gemiste kans dat verzekeraars zo weinig actief zijn met social media: ze vormen een perfect instrument om het imago te verbeteren, productinformatie te verspreiden, nieuwe klanten aan te trekken of personeel te werven. Ook kunnen social media gebruikt worden om de dialoog met de klant tot stand te brengen bij de ontwikkeling van producten.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.