Crisper, het prijsvechterslabel van Ditzo (ASR), blijft Onna-Onna net voor. "Het is geweldig om te zien dat we er met name qua productvoorwaarden uitspringen", zegt Lex Orie, directeur bij Onna-onna. Inez Teunissen, marketingmanager bij Crisper, geeft aan dat consumenten al jaren te veel betalen voor hun autoverzekering. "Bij Crisper laten we zien dat kwaliteit en een lage premie prima samengaan."
De top 10 is behoorlijk gewijzigd ten opzichte van een jaar geleden, stelt Verzekeringssite-directeur Erik Hordijk. Zo is Polis Direct, vorig jaar nog in de top 3, van de bovenste tien plaatsen verdwenen.
"We staan bijna nooit op de eerste plek bij de vergelijkingssites", zegt Johan Van den Neste, marketingmanager bij Allsecur, "maar qua prijs-kwaliteitverhouding wel degelijk". "Na eerder uitgeroepen te zijn tot 'Meest Gekozen 2011' bij Independer.nl, laat deze verkiezing zien dat een grote groep consumenten Allsecur herkent als dé expert in autoverzekeringen." De Allianz-dochter maakt melding van "weer een groeiend websitebezoek en forse toename in de verkoop", maar houdt over concrete cijfers de kaken stijf op elkaar. Bij Verzekeringssite wordt 14% van alle offertes opgevraagd bij Allsecur.