TNS Nipo: 65-plusser keert assurantiekantoor rug toe

TNS Nipo: 65-plusser keert assurantiekantoor rug toe

Banken hebben op het gebied van verzekeringen een mager imago bij consumenten, zo constateert TNS Nipo na een actueel onderzoek onder 539 mensen. Direct writers scoren veel beter. Opvallend detail is dat veel mensen van 65 jaar en ouder overstappen naar het rechtstreekse kanaal. "Zij hebben meer tijd om verzekeringen kritisch door te nemen en door een inkomensterugval ook meer reden dat te doen", zo verklaart het onderzoeksbureau die beweging.

Het marktaandeel van direct writers in schadeverzekeringen is de afgelopen tien jaar met 18 procentpunten gestegen naar 44%. Het assurantiekantoor moest juist 10 procentpunten inleveren en staat in april 2011 op 42%. "Het intermediair zal verder terugzakken en de direct writers zullen stijgen naar 60%", zo luidt de voorspelling die TNS Nipo woensdag tijdens het congres Nationaal Verzekeringsplatform in Amsterdam zal uitspreken.
In het onderzoek zijn reputatiecijfers toegekend aan de diverse aanbieders. Direct writers scoren een indexcijfer van 47, tegen 28 voor het assurantiekantoor en 27 voor verzekeraars die met het intermediair samenwerken. Banken blijven daar met een reputatiecijfer van 19 bij achter. Als sterke punten bij direct writers worden genoemd: betrouwbaarheid, deskundigheid, producten op maat en verhouding prijs/kwaliteit.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.