"De eerste tien jaar van ons bestaan dachten wij dat de consument als een soort van inspecteur verzekeringen vergelijkt en uitpluist en daarna beslist welk product hij sluit", vertelt directielid Ruud Martens deze week in de tijdschrifteditie van AM. "Maar wij zijn erachter gekomen dat de Nederlander geen zin heeft allerlei dingen qua verzekeren uit te zoeken. Hij wil gewoon makkelijk en snel sluiten; hij gaat niet vergelijken en uitpluizen."
Independer.nl heeft de organisatie erop aangepast, alsmede de productontwikkeling. "Met de klantwensen voor 'de ideale autoverzekering' zijn we naar verzekeraars gegaan. Die hebben op basis van die eisen nieuwe producten ontwikkeld." Het nieuwe denken leidde voorts tot een nieuwe website en een televisiecampagne.
Deze week is Independer.nl gestopt met het vergelijken en afsluiten van garantiekoopsommen. "Het aanbieden van slechts één type product vinden wij niet klantgericht en niet transparant", zo luidt de uitleg. Een beperkt aantal aanbieders en weinig vraag van consumenten spelen ook een rol in het besluit.
Mercedes-Benz Insurance Services