Ook bij CZ moet internetlabel het doen

Ook bij CZ moet internetlabel het doen

Zorgverzekeraar CZ gaat zich - na het eerste grote succes van CZdirect - nog nadrukkelijker richten op de verkoop van internetpolissen. CZdirect groeide in korte tijd tot ruim 15.000 verzekerden, waarvan de overgrote meerderheid uit nieuwe klanten bestaat. Ook bij Menzis (Anderzorg) en Uvit (Zekur) komt de groei vooral uit de internetlabels.

"De trend is duidelijk gezet: er komen steeds meer prijsbewuste klanten die ook zonder een collectief aanbod goedkoper uit willen zijn", zegt commercieel directeur Jeroen Kuijlen van CZ. Het totaal aantal overstappers lag bij CZ in het afgelopen 'seizoen' op hetzelfde niveau als in 2009, maar de instroom kwam dit jaar voornamelijk uit CZdirect.
Bij het label CZ is het verzekerdenbestand sinds vorig jaar deze tijd per saldo met ruim 21.500 gegroeid tot bijna 2.630.000.
Foto: manager Ilse van Hout van de afdeling Direct Marketing & Particulier van CZ verwelkomt de 10.000e verzekerde, de familie De Kort uit Leende.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.