nieuws

Datishetverschil hoopt dit jaar op zeshonderd aov-polissen

Archief

Datishetverschil hoopt dit jaar op zeshonderd aov-polissen

Internetbedrijf Datishetverschil.nl, online aanbieder van arbeidsongeschiktheidsverzekeringen, hoopt dit jaar zo’n zeshonderd polissen te sluiten. “Het belangrijkste is dat we hebben laten zien dat het kán: een aov sluiten via internet”, zegt oprichter Egbert van de Coevering.

Vorig jaar werden via de website driehonderd polissen gesloten, waar op duizend was gerekend. “We waren en zijn heel ambitieus. We willen de grootste worden op het gebied van aov en dat gaan we halen. Voor we zo ver zijn, moeten we nog een paar jaar investeren en de marketingmachine aan de gang houden.” Van de Coevering zegt dagelijks € 500 tot € 1.000 uit te geven aan zoekmachinemarketing.
Van de Coevering, tevens eigenaar van intermediairbedrijf Comoditas, doet deze uitspraken in het meinummer van ondernemersblad Sprout. Daarin zet hij zich stevig af tegen het reguliere intermediair. De kop van het artikel is dan ook ‘Hoe ik de oorlog verklaar aan tussenpersonen’.
 
Schofterig
Van de Coevering geeft in Sprout onder meer uitleg over de verdiensten van een tussenpersoon. “Ze pakken op een aov meestal 17,5% van de premie, jaar in jaar uit. Die polissen hebben al gauw een looptijd van twintig jaar, zodat een tussenpersoon zomaar € 20.000 verdient aan het verkopen van één polis. Dat zijn haast schofterige bedragen.” Volgens de assurantieondernemer zijn assurantietussenpersonen jarenlang de best verdienende beroepsgroep van Nederland geweest. “Nu zijn er etterbakken zoals wij die de markt transparant maken.”
Kopers van een polis op Datishetverschil.nl betalen eenmalig € 900 voor een aov en daarna € 65 per jaar. “Dat scheelt al gauw € 15.000 provisie op een polis, terwijl wij exact hetzelfde product verkopen”, rekent Van de Coevering voor. “Onze essentie is dat we onze vergoeding afzetten tegen de provisie van andere tussenpersonen en vervolgens het verschil laten zien.”
Van de Coevering begon in 1999, naast zijn werk bij Ordina, met de website geencentteveel.nl. Daarop konden auto- en aansprakelijkheidsverzekeringen worden vergeleken. Leads verkocht hij eerst door aan tussenpersonen. Daarna begon hij zijn eigen bedrijf Comoditas, nu goed voor elf medewerkers en 16.000 polissen. “Inderdaad, met Comoditas werk ik ook op provisiebasis, net als de tussenpersonen met wie ik nu de concurrentie aanga.”

Reageer op dit artikel