nieuws

Van Lunteren gaat het helemaal maken

Archief

Van Lunteren gaat het helemaal maken

Wie ‘Van Lunteren’ heet, gaat (net als jongens die Bob als voornaam hebben) een mogelijk irritante periode tegemoet, omdat velen lollig met hun naam zullen omspringen. Nationale-Nederlanden heeft namelijk het contract verlengd met de banketbakker wiens mega-moorkop op zijn aanhangwagentje al vele tientallen malen ten overstaan van televisiekijkend Nederland is gesneuveld. Veel kijkers dachten onwillekeurig: oh, dat is natuurlijk van ‘Even Apeldoorn bellen…’. In het vervolg zullen zij in toenemende mate toch echt aan NN gaan denken, nu rond Van Lunteren (door NN van de voornaam Rob voorzien) een grootscheepse pensioenactie wordt opgebouwd.
De breed opgezette ‘Van Lunteren’-campagne is al begonnen met een nieuwe televisiespot, die geheel volgens de regels van de filmreeks ‘Back to the Future’ is gemaakt. We zien Van Lunteren tientallen jaren later. Hij moet voor zijn brood kennelijk nog steeds banket bezorgen, want zijn pensioen is niet goed geregeld.
Via de site van NN (www.nn.nl) komen wij erachter, dat dit vak al het twaalfde beroep van Rob is, dus hij barst van de pensioenbreuken. Je kunt via die site zelf je eventuele pensioengat testen, je kunt er alle pensioentermen opzoeken, en je kunt er deelnemen aan een prijsvraag. Er dienen twee eenvoudige vragen te worden beantwoord en vervolgens mag je een slagzin afmaken. Onder de goede inzenders worden 100 T-shirts en 100 kookschorten verloot.
Om op het begin van dit artikel terug te komen: je zal maar Van Lunteren heten. Zouden er assurantiekantoren met die naam zijn?
Jawel hoor, bijvoorbeeld in Harderwijk. Daar bestaat sinds begin vorig jaar Gert van Lunteren Assurantiën, dat door de naamgever samen met Richard van den Brink is opgezet. Van den Brink bevestigt desgevraagd, dat de eerste campagne van NN met de bezorgbakker al leidde tot klanten die op tv-wijze ‘Van Lunteren’ gingen roepen.
Overigens zit Van Lunteren ook op zijn oudedag nog te genieten van het cassettebandje met ‘Whatever you want’ van de groep Status Quo. Het is natuurlijk nog slechts een kwestie van tijd, dat dit nummer opnieuw wordt uitgebracht en de top-100 binnenstuift.
Film Claim komt hier niet in de bioscoop
De ‘assurantiethriller’ Claim, die vorige week maandag zo’n 650 verzekeringsmensen naar het Rotterdamse Luxor-theater trok, zal niet in de vaderlandse bioscopen in roulatie komen. Tijdens de speciale assurantievertoning werd bekend, dat de film over anderhalf jaar in serievorm op de televisie zal worden gebracht door de KRO.
Bedrijfstakgenoten die ‘Rotterdam’ gemist hebben, hoeven niet per se te wachten op de tv-uitzendingen. Komende zomer komt ‘Claim’ in verhuur bij de videotheek en zal ook op DVD verkrijgbaar zijn.
Acteur Stephen da Costa (midden) bij een reclameposter van ‘Claim’ temidden van drie van de vier bestuursleden van de Rotterdamse Assurantiebeurs, die in de film een gastrol vervullen: v.l.n.r. Willem Dees, Aad Meijburg en Kees Krijgsman. Dirk Richters was met vakantie.
Inclusief honderd gasten van de filmmakers telde de assurantievoorstelling in het Oude Luxor 750 bezoekers.
PoliService verzorgt zelfs de winter voor u
Gekleed in het wit, omringd door rookkanonnen in een wit gestyleerde Ernst Sillem Hoeve in Den Dolder heeft PoliService begin januari het vijfjarig bestaan gevierd; kennelijk onder het motto dat PoliService als het moet zelfs de winter kan verzorgen. Normaal voert het bedrijf in Zeist in opdracht van verzekeraars en tussenpersonen het beheer uit over assurantieportefeuilles (administratie én klantenservice). De ruim honderd portefeuilles zijn goed voor meer dan 60.000 relaties.
Tot de lustrumgasten van het managementteam behoorden 250 genodigden en zeventig medewerkers. De echte winter werkte een beetje mee, zo blijkt uit bijgaande foto bij de entree van de feestlocatie. Directeur Gerard Heijnen (niet in het wit) wordt van links naar rechts geflankeerd door Arie de Jager, Marjan van der Beek, Anneke Tees en Annemieke Postema.
Zwitserleven geeft kook-, kleur-, en gokprijzen
Zwitserleven heeft kook-, kleur- en gokprijzen uitgereikt aan tussenpersonen die ter gelegenheid van het honderdjarig bestaan van de Nederlandse vestiging van het Zwitserse concern aan diverse prijsvragen konden deelnemen.
Een lang weekeinde in New York werd in de wacht gesleept door L. Fischer van Boval Assurantiën in Badhoevedorp, voor het exact voorspellen van AEX-index op maandag 30 juni 2001. Hij won door loting van een even goede waarzegger: P. Stultiëns van Rabobank Geldrop.
Een receptenwedstrijd werd gewonnen door P. van der List van het gelijknamige assurantiekantoor in Roosendaal. Hij won hiermee een lang weekeinde naar het Italiaanse Florence.
Jade van Kooten, de vijfjarige dochter van Geurt van Kooten van assurantiekantoor Metron in Soest, won de eerste prijs in een tekenwedstrijd. De jury, onder meer bestaande uit kunstenaar Klaas Gubbels, beloonde de door haar getekende ‘koffiepot’ met een andere artistieke koffiepot.
Een ‘hoogtepunt’ met Erica Terpstra
Je hebt zo van die persberichten waar de spruitjeslucht al opstijgt uit de envelop. Een sprekend voorbeeld daarvan verzond Monuta onlangs. Aanleiding was een ‘slotavond’ in het Arnhemse Gelredome voor vrijwilligers van projecten die zijn gefinancierd door het Monuta Charity Fund. Monuta bleek zich die avond van z’n beste kant te hebben laten zien: zo waren honderd vrijwilligers overladen met gratis entreekaarten, wegwerpcamera’s en voldoende consumptiebonnen.
Gratis entreekaarten voor een feestje dat je zelf hebt georganiseerd ter meerder glorie van je eigen liefdadigheidsfonds. Wat een geste! En wat zijn “voldoende consumptiebonnen”. Twee of drie, of tien? Het ligt er maar aan hoe lang het feest duurde, en hoeveel een mens graag drinkt.
Het persbericht sluit af met de mededeling dat “als hoogtepunt van de avond gold een gezamenlijke foto van de vrijwilligers met Erica Terpstra”, net als Mies Bouwman ‘ambassadeur’ van het Monuta Charity Fund. Gelukkig waren er wegwerpcamera’s voldoende om dit historische moment op de gevoelige plaat vast te leggen, opdat u een klein beetje van de sfeer in het Gelredome kunt opsnuiven. Ach, u had er bij moeten zijn!
Monuta-vrijwilligers beleven een hoogtepunt…
Allianz ‘Power On Your Side’ zaalvoetbaltoernooi 2002
Het eerste Allianz ‘Power On Your Side’-zaalvoetbaltoernooi, dat in het voorjaar van 2001 werd georganiseerd, was een regelrechte hit. Op zaterdag 23 maart a.s. wordt vanaf 9.00 uur de tweede editie gehouden; nu niet in de Schiedamse Margriethal, maar in het in de schaduw van ‘De Kuip’ gelegen Topsportcentrum Stad Rotterdam.
De organisatoren van dit indoortoernooi voor makelaars en verzekeringsadviseurs hebben niet alleen aan de deelnemers gedacht. Zo is er voor de toeschouwers een rondleiding door het Feyenoordstadion. Andere activiteiten zijn: een quiz onder leiding van oud-Feyenoordspeler Ben Wijnstekers, een snelheidsmeter en een ‘gatenbord’ voor jong en oud.
Om 17.45 uur mag de winnaar van het toernooi de replica van de Europa Cup 1 beker in ontvangst nemen. Dat zal een nieuwe winnaar zijn, want de kampioen van 2001, Sorgeloos Hypotheken, heeft zich wegens andere verplichtingen moeten afmelden.
De 20 deelnemende teams zijn: ABN-Amro, Actua Assurantiën, Allianz Royal Nederland, Aon Nederland (Groningen), Aon Nederland (Rotterdam), Baneke/Gräffner, Boelaars & Lambert Groep, Assurantiekantoor Bronders, De Keyzer Assurantiën, Generali, Goudse Verzekeringen, IAK Verzekeringen, WBD Lippmann Groep, Marsh, Meijers Assurantiën, Schouten Zekerheid Makelaars in Assurantiën, Stad Rotterdam Verzekeringen, Van Lanschot Rosenthal Assurantiën, Zwolsche Algemeene, en een gezamenlijk team van Assurantiekantoor De Hoop, Bergwerff Assurantiën, Quispel Assurantiën en Van der Hoek Adviesgroep. – – – – – – – – VIJFDE KOLOM: Tja, de ene Claim is de andere niet. Opmerkingen:

Reageer op dit artikel