nieuws

Van Groenewoud (DIG) begint voor zichzelf

Archief

Wim van Groenewoud (52), tot voor kort directeur Marketing & Communicatie bij Dutch Insurance Group (DIG), is voor zichzelf begonnen.

Vanuit Almere runt Van Groenewoud sinds begin deze maand het bureau voor marketing(communicatie) Fidicom. Hij wil zich richten op de financiële dienstverlening, in bijzonder door verzekeraars en het intermediair. “Vooral bij tussenpersonen is nog veel te winnen. Ik denk dat er nu hooguit honderd kantoren zijn die zich op marketinggebied laten ondersteunen.”
Zijn vertrek na vijf jaar bij DIG, dat in die tijd uitgegroeid is van negentien naar 65 medewerkers, is volgens hem in goede harmonie verlopen. “Nee hoor, er is geen sprake van onenigheid. Integendeel, ik voer nog opdrachten voor DIG uit”, zegt Van Groenewoud. De verklaring voor zijn vertrek is de drang naar zelfstandig ondernemerschap. “Ik wilde ooit eens zelfstandig ideeën uitwerken. Gezien mijn leeftijd was het nu of nooit”, zegt Van Groenewoud, ooit marketingmanager bij Generali. Een marketingidee op pensioengebied is volgens hem rijp voor ontwikkeling.

Reageer op dit artikel