nieuws

Univé succesvol met internetverkoop

Archief

Univé is afgelopen jaar zeer succesvol geweest met de verkoop van verzekeringen via internet. De Zwolse maatschappij verkocht 28.000 schade- en 3.500 zorgverzekeringen rechtstreeks via de website www.unive.nl. De daarmee gemoeide omzet steeg met 76%.

Vooral verzekeringen voor motorrijtuigen (6.000), bromfietsen (ruim 4.500) en reizen (ruim 12.500) vonden gretig aftrek. Onder de zorgpolissen was het ziekenfondsproduct het meest populair. Voor dit jaar verwacht Univé opnieuw een aanzienlijke omzetgroei te kunnen realiseren via internet. Dat internet ook als informatiebron z’n nut bewijst, blijkt uit de hoeveelheid opgevraagde productbrochures: die daalde met 30%.
Op schema
De totale groei van het verzekerdenbestand van Univé Schade was vorig jaar 6%. Door een gunstig schaderesultaat hoefde de autopremie voor 2004 wederom niet te worden verhoogd. De levensverzekeringen van Univé worden sinds oktober voor risico van Hooge Huys gesloten; later dit jaar volgt de overdracht van de oude portefeuille.
Univé heeft afgelopen jaar een interne kostenreductie doorgevoerd, die tot doel had uiterlijk medio 2004 tot een structurele verlaging van de beheerskosten te komen van # 40 miljoen. “We liggen goed op schema, want we kwamen afgelopen jaar fors onder de begroting uit”, aldus directeur Edwin Velzel. Doel is volgens hem het leveren van goede producten tegen een lage prijs. “We willen met alle producten een topdrie-notering behalen qua prijs,- pakket- en serviceverhouding.”

Reageer op dit artikel