Meeste taken STFD gaan over betrouwbaarheid medewerkers

Van de 8280 financiële dienstverleners die hebben meegedaan aan de zelftoets van de Stichting Financiële Dienstverlening (STFD) heeft 83% tips voor verbeteringen gekregen. Gemiddeld werden er per kantoor ruim twee (2,1) taken uitgedeeld.

Van het totale aantal kantoren voldeden er 1.393 direct aan de toezichtseisen van de zelftoets, 77% kreeg een tot en met drie taken en 23% vier of meer taken. "Het niveau van de deelnemers is ons zeker niet tegengevallen", zegt Ellen von Koczian van de STFD.
De meeste opdrachten aan de kantoren hebben betrekking op de borging van de betrouwbaarheid van de medewerkers (28%), daarna volgen de borging van de procedure adviesproces en klantprofiel (25%) en de procedure rond afhandeling en vastlegging van incidenten (17%). Van het totale aantal taken is nu 73% uitgevoerd, 25,4% staat nog open en 1,3% is niet opgevolgd.
Geroyeerd als deelnemer
Bijna 200 deelnemers hebben de zelftoets nog niet ingevuld. Zij hebben begin augustus een laatste oproep gekregen om dit voor 1 september alsnog te doen. Als zij hieraan niet voldoen, zullen zij worden geroyeerd als STFD-deelnemer.
Tot 1 augustus 2007 heeft de STFD 220 nieuwe vergunningaanvragen behandeld. De Stichting verwacht dat er jaarlijks 550 aanvragen zullen worden afgewikkeld.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.