nieuws

Levob stopt voortijdig als hoofdsponsor van tennisbond

Archief

Met veel pijn in het zakelijke hart heeft Levob binnen een jaar als hoofdsponsor gebroken met de nationale tennisbond KNLTB. Onvoorziene beperking van naamreclame en het faillissement van de uitvoerder van het zogeheten ‘loyaliteitsprogramma’ hebben Levob tot de breuk doen besluiten.

Sponsoring is een zaak van lange termijn, meent Levob. Daarom had zij eind 2000 met de tennisbond een contract voor een periode van drie jaar gesloten, met een optie voor nog eens drie jaar. Het afgelopen eerste jaar verliep aanvankelijk boven verwachting. De grote successen van de Nederlanders in het prestigieuze Davis Cup-toernooi gaven evenredige publiciteit aan de naam Levob. En het is vanzelfsprekend een prima klimaat voor relatiemarketing.
BNP Parisbas
De link van Levob met het Nederlandse Davis Cup-team kon na 1 januari dit jaar niet worden voortgezet, doordat BNP Paribas de nieuwe hoofdsponsor van de Internationale Tennis Federatie (ITF) is geworden. Deze ITF is de overkoepelende organisatie van de Davis Cup. BNP Paribas heeft daarmee op reclamegebied de eerste rechten voor wat betreft de wereld van de financiële dienstverlening. Consequentie: tijdens komende Davis Cup-wedstrijden geen Levob-reclame meer langs de baan en niet langer onze toptennissers gekleed in T-shirts met Levob-logo.
Faillissement
Tot overmaat van ramp ging onlangs Personal Care Card Nederland (PCCN) failliet. Deze door Britten bestuurde organisatie was belast met de uitvoering van het loyaliteitsprogramma dat Levob met de tennisbond was overeengekomen.
Dat programma gaf Levob de mogelijkheid om haar producten en diensten periodiek onder de aandacht van de 700.000 leden van de KNLTB te brengen. Dat zou gebeuren via de door PCCN te produceren en te verspreiden KNLTB Nieuwsbrief. In een gezamenlijke verklaring stellen de tennisbond en Levob: “De KNLTB kan op dit moment geen zekerheid bieden over de invulling van het loyaliteitsprogramma van 2002”.
Levob is druk bezig met het zoeken naar een alternatieve kernactiviteit op het terrein van naamreclame en relatiemarketing. “Wij willen het liefst onze naam aan de tennissport blijven verbinden en we zijn intensief bezig om een andere invulling aan onze betrokkenheid met die wereld te geven”, aldus woordvoerster Monique Wesly.

Reageer op dit artikel