Eind vorig jaar was bij SRK een proef gestart waaraan door veertig tussenpersonen werd deelgenomen. "De uitgangspunten voor ons waren dat de informatie voor het intermediair eenvoudig toegankelijk moest zijn en dat er tevens een hoog veiligheidsniveau ingebouwd werd. Wij zijn in beide geslaagd", stelt algemeen directeur Rob Vromen.
Vervolgens werden begin juli ook andere tussenpersonen in de gelegenheid gesteld om zich aan te melden voor het extranet. Ze kunnen daar niet alleen de lopende dossiers van hun klanten inzien, maar ook online communiceren met de jurist die het dossier behandelt.
Het intermediair kan op twee manieren toegang krijgen tot het SRK-extranet: door middel van het digitaal paspoort of door toezending van een wachtwoord per sms. Wel dient eerst een gebruikersovereenkomst te worden getekend, om te voldoen aan alle regelgeving ter bescherming van persoonsgegevens.
SRK is uitvoeringsorganisatie voor rechtsbijstandverzekeringen van dertien verzekeraars. Dat zijn Aegon, Algemene Zeeuwse, Anker Rechtsbijstand, Fortis ASR, De Goudse, Juwon, London, Nationale-Nederlanden, Postbank, Proteq, Rialto, RVS en Winterthur.
Mercedes-Benz Insurance Services