nieuws

Inkoopcombinatie Welke brengt hypotheken onder eigen label

Archief

Inkoopcombinatie Welke heeft drie eigen hypotheekproducten op de markt gebracht: de Welke Basis, Select en Perfect Hypotheek. Aan de laatste hypotheek worden levenproducten gekoppeld van Avéro Achmea, Generali, Winterthur en Basic-life.

Het label bestaat uit twee productlijnen, die zijn onderverdeeld naar geldverstrekker. Voor de Welke Basishypotheek is dat GMAC en voor de overige twee hypotheken is dat Direktbank.
Directeur Nikaj Pennings: “Voor de Basis en Select Hypotheek geldt geen polisverplichting; de tussenpersoon is dan vrij in de keuze welke polis aan de hypotheek wordt gekoppeld. Alleen de Perfect Hypotheek kent een zogeheten ‘semi-polisverplichting’ waarbij de hypotheek gekoppeld moet worden aan een levensverzekering van één van de arrangementspartners. Omdat de klant daarin een keuze heeft, noemen wij dat een semi-polisverplichting”.
Keuzes
De Welke-hypotheken kennen een aantal keuzemogelijkheden. Zo is het mogelijk een hypotheek te sluiten zonder inkomensgegevens over te leggen (tot 65% van de executiewaarde) of tot 90% aflossingsvrij te lenen. “Het zijn details; wij proberen net iets meer te bieden dan anderen. Zo heeft de Basis Hypotheek het voordeel dat de klant iets meer boetvrij kan aflossen dan normaal: 15% in plaats van 10%”, aldus Pennings.
Aan de Welke Perfect Hypotheek kunnen levenpolissen worden gekoppeld van Avéro Achmea, Generali, Winterthur en Basic-life. Welke wil hiermee de 314 aangesloten kantoren de mogelijkheid bieden meer maatwerk te leveren aan de klanten. Pennings noemt de eigen administratie de grote kracht van Welke: “Een hypotheekverstrekker als ABN Amro kan ook alles in eigen huis doen, maar bij ons heb je dan nog de keuze uit meerdere maatschappijen”.
Beleggen
Tegelijk met het hypotheeklabel heeft Welke een softwarepakket geïntroduceerd waarmee de tussenpersoon advies kan geven aan klanten die willen gaan beleggen. Aan de hand van een stappenplan, waarbij twaalf vragen worden gesteld, kan het risicoprofiel van de klant worden berekend. Welke hanteert drie profielen: de Basic Life Mix (defensief beleggen), de Better Life Mix (gematigd beleggen) en de Super Life Mix (progressief beleggen).

Reageer op dit artikel