nieuws

Financiële dienstverlening naar het voorbeeld van Dante

Archief

Onder de naam Dante d’Oro is sinds kort vanuit Almere een nieuwe aanbieder van financiële diensten actief. Het adviesbureau is actief in hypotheken en verzekeringen, onder meer via internet. Verder fungeert het bedrijf als inkoopcombinatie voor het assurantie-intermediair.

Dante d’Oro werd medio vorig jaar opgericht door Wilco van der Maas (50). Hij is (enig) aandeelhouder van de onderneming, die volgens hem “met eigen middelen is opgericht”. Een gelijknamige holding zag begin november vorig jaar het levenslicht. “Die holding is puur bedoeld als management-bv voor mezelf en zal dus geen activiteiten voeren”, licht Van der Maas toe.
De naam Dante d’Oro heeft hij afgeleid van de Italiaanse schrijver Dante Alighieri, die werd geroemd om zijn kennis van zaken en eerlijkheid. “Ook mijn bedrijf wil deskundig zijn en eerlijke adviezen verstrekken”, zegt Van der Maas, verwijzend naar de slogan van zijn bedrijf: ‘Voor een goudeerlijk advies’.
Zes medewerkers
Begin september vorig jaar is Van der Maas met de voorbereidingen begonnen. Inmiddels telt het bedrijf zes fulltime medewerkers, die allen afkomstig zijn uit de bancaire wereld. Dat een jonge onderneming zich al zo snel zes goedbetaalde medewerkers kan veroorloven, is volgens Vermaas niet ongeloofwaardig. “We hebben feitelijk een vliegende start gemaakt. Zo is er in de afgelopen vier maanden alleen al voor # 225 mln aan hypotheken gesloten.”
Dante d’Oro claimt als enig intermediair te zijn gespecialiseerd in hypotheken voor klanten met een inkomen uit onderneming. “De problemen van ondernemers bij het verkrijgen van een hypotheek voor een woonhuis zijn vaak terug te voeren op de interpretatie en presentatie van de jaarcijfers. Wij hebben een eigen kredietrisicomodel ontwikkeld om kredietaanvragen van ondernemers te kunnen analyseren, beoordelen en presenteren.”
Inkoopcombinatie
Een andere hoofdactiviteit van Dante d’Oro is de inkoopcombinatie. Het intermediair dat gebruikmaakt van deze dienstverlening krijgt onder meer verkoopafspraken met potentiële klanten doorgesluisd. “Via onze website www.dantedoro.nl komen per week circa veertig aanvragen binnen, waarvan zo’n 70% wordt omgezet in een concrete verkoopafspraak”, legt Van der Maas uit.
Tot dusver zouden negentien assurantiekantoren zich aangesloten hebben bij de inkoopcombinatie. Doelstelling is dit aantal tot ten hoogste vijftig uit te bouwen, aldus Van der Maas. “Meer kantoren kunnen we niet servicen zonder dat de kwaliteit van onze dienstverlening wordt aangetast.” De aangesloten kantoren betalen een bijdrage van # 200 per jaar, onder meer voor het doorsluizen van verkoopafspraken en reclame- en promotiekosten.
De aangesloten assurantiekantoren kunnen een volledig assortiment aan schade- en levensverzekeringen afnemen. Verder zegt Dante d’Oro “totaaloplossingen” aan te bieden met betrekking tot de financiering van woonhuizen, recreatiewoningen, bedrijfspanden, pleziervaartuigen en woonboten. Daartoe zijn agentschappen verkregen van vijf verzekeraars (Avéro Achmea, AXA, De Amersfoortse, Falcon en Nationale-Nederlanden) en zes geldverstrekkers (ABN Amro, Bouwfonds Hypotheken, ING Bank, Nationale-Nederlanden Financiële Diensten, Postbank en Westland/Utrecht Hypotheekbank).
Wilco van der Maas: “Nu al zes medewerkers dankzij een vliegende start”.
Het logo van Dante d’Oro.

Reageer op dit artikel