nieuws

Emancipatie nieuw thema in pensioencampagne Levob

Archief

Levob is vorige week gestart met de tweede fase van haar pensioencampagne. De relatief onderbelichte situatie van vrouwen bij de pensioenregeling is deze keer als thema gekozen.

“Hoe geëmancipeerd is uw pensioen?” is het motto waaronder radiocommercials en advertenties in diverse bladen onder de aandacht van het publiek worden gebracht. Dit tweede onderdeel van de in november begonnen campagne loopt tot en met april.
In de meeste gezinnen is het pensioen louter geregeld rondom het inkomen van de man en bestaat er weinig interesse voor het pensioenaspect van de partner. Daarentegen is er te veel ‘pensioenrust’ bij tweeverdieners. “Tweeverdieners gaan er vrijwel altijd van uit dat het pensioen goed is geregeld. Allebei werken en dus allebei een pensioenopbouw. Schijn bedriegt echter; juist deze groep is kwetsbaar en zal straks, als zij niets doet, geconfronteerd worden met een laag pensioen”, zegt Levob-bestuurslid Ineke Banus.
De campagne is enerzijds gericht op het verhogen van de naambekendheid van Levob en anderzijds op het werven van pensioenafspraken voor het intermediair. Met de radiocommercials en de advertenties worden consumenten opgeroepen het boekje met tien tips voor een geëmancipeerd pensioen op te vragen.
Eén van de drie advertenties in de nieuwe campagne. De andere twee tonen een biljartende vrouw en een vrouw die sleutelt aan haar auto.

Reageer op dit artikel