U beticht Bizz in kolom 1 van koppelverkoop, maar vertelt in kolom 3 doodleuk dat er "een duidelijke scheiding" is tussen redactie en commercie. Wat bedoelt u nou eigenlijk, mijnheer Both?
U stelt dat Bizz adverteerders "soms alle ruimte" geeft om "de meerwaarde van hun producten en dienstverlening voor het voetlicht te brengen". Kunt u mij één concreet voorbeeld noemen, mijnheer Both?
U noemt redacteur Ramon Willems een niet al te kritische schrijver, maar zegt tegelijkertijd dat Bizz allerlei ingewikkelde materie zeer eenvoudig en informatief behandelt. Even verderop noemt u de artikelen zelfs "interessant". Maak uw punt, mijnheer Both!
U raaskalt over scheiding tussen redactie en commercie, terwijl u millimetert over lettertype en fotografie van de Pensioendesk-pagina's. Die zouden te afwijkend zijn van de redactiepagina's, waardoor iedereen terugbladert. Die scheiding is precies de bedoeling, mijnheer Both!
Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar mijn punt mag duidelijk zijn: U, als marketing-communicatiedeskundige, zou moeten weten dat een ondernemerstijdschrift als Bizz bestaat bij de gratie van onafhankelijkheid. En wat uw marketingkennis betreft: dat Pensioendesk in plaats van met één, met twintig pagina's adverteert, is alleen maar slim te noemen. Ze claimen daarmee een groot deel van de aandacht. Zo gaat dat 'in het echie'.
Ik wens u alle soorten van succes met uw bedrijf."
Ewald Smits,
hoofdredacteur Bizz
Mercedes-Benz Insurance Services