nieuws

De Bruin (NVA): aandacht voor imago

Archief

In een ‘nieuwjaarsbrief’ aan de leden heeft NVA-voorzitter Dick de Bruin de nadruk gelegd op het imago van het intermediair.

“Hoe stellen we ons komend jaar op naar de media?”, is volgens hem een belangrijke vraag. Volgens De Bruin moet de NVA zich “nog nadrukkelijker profileren als een vereniging van professionele intermediairs voor wie de nadruk ligt op deskundigheid en integriteit”. De NVA gaat daarom meer aandacht schenken aan voorlichting en public relations.
Toezicht is een ander item voor de NVA. De Bruin spreekt de wens uit dat het toezicht op de verzekeringsbranche beperkt blijft tot één toezichthouder en wijst op de zelfregulering (zoals Gidi). Verder moeten verzekeraars het intermediair meer als partner gaan zien in plaats van afnemer, teneinde de administratieve afhandeling van polissen te verbeteren. Provisie ten slotte, blijft volgens De Bruin de meest gangbare beloningsvorm, zeker in de consumentenmarkt. De NVA wil zich vooral krachtig gaan opstellen voor bescherming van bestaande provisierechten.

Reageer op dit artikel