nieuws

DBV houdt groei erin

Archief

DBV Verzekeringen heeft de groei er ook vorig jaar behoorlijk ingehouden. De premieomzet steeg met 20% tot e 254 (211) mln, na eerdere groeipercentages van 37% (in 2002) en 56% (in 2001).

Het jaar 2003 betitelt DBV als “wederom een goed jaar”. De periodieke premieomzet steeg met 11% tot e 89,6 mln. De koopsommen plusten zelfs met 26% tot e 164,0 mln: “naast de goed geprijsde garantieverzekering vertoonde ook onze beleggingskoopsom weer een stijgende lijn”. DBV verkreeg koopsomstortingen vooral uit expirerende lijfrentepolissen.
Volgens de voorlopige jaarcijfers steeg – “mede door kostenbeheersing” – de nettowinst tot e 4,6 (2,9) mln. Omdat de vereiste solvabiliteit (e 31,8 mln) harder steeg dan de werkelijk aanwezige (e 48,3 mln), daalde de solvabiliteitsmarge tot 152% (179%).
De hypotheekproductie groeide met indrukwekkende snelheid tot e 1.174 (775) mln, waardoor de totaal uitstaande hypotheekportefeuille toenam tot e 3,65 mld. Voor dit jaar verwacht DBV in hypotheken een omzetgroei van 20%.
Huisstijl
Levensverzekeraar DBV (gemiddeld 114 medewerkers) heeft inmiddels z’n huisstijl vernieuwd. “Helder en zakelijk, met een menselijk gezicht”, zo claimt de maatschappij zelf. “We zijn binnen vijftien jaar uitgegroeid tot een zelfbewuste, succesvolle organisatie, die de dienstverlening aan de samenwerkende tussenpersonen en de consumenten centraal stelt. En dat willen wij ook uitstralen.” Nieuw is de nadrukkelijke link met moederbedrijf Credit Suisse, ook eigenaar van Winterthur Verzekeringen.
Het nieuwe logo van DBV.

Reageer op dit artikel