nieuws

Consumentenbond sloeg plank mis op z’n website

Archief

De Consumentenbond heeft de mededeling van z’n website gehaald dat zorgverzekeraars “extra premie vragen voor het bemiddelen bij wachtlijsten”. De bewering bleek namelijk uit de lucht gegrepen.

Onder de kop ‘Overheid moet ingrijpen in falende markt’ somt de Consumentenbond op www.consumentenbond.nl een aantal misstanden in diverse branches op. AM deed navraag naar de bewuste zinsnede en kreeg van woordvoerster Cecile Nijhoff te horen dat de mededeling eigenlijk nergens op is gebaseerd. Wel zou Zilveren Kruis een paar maanden geleden het plan hebben gehad een speciale polis op de markt te brengen voor wachtlijstbemiddeling. “Dat plan is inmiddels van de baan”, aldus de Consumentenbond. Nijhoff zegde toe dat de bewuste zinsnede van de website zou worden gehaald.
Zilveren Kruis zegt desgevraagd niets te weten van een plan voor een bemiddelingspolis.

Reageer op dit artikel