Vrijwel iedereen maakt tegenwoordig dagelijks gebruik van internet, maar tien jaar geleden was de 'electronische snelweg' nog iets heel aparts. "In Nederland maken er nu zo'n dertigduizend mensen gebruik van internet", zei de innovatieve Dan Huesmann, destijds topman van Ohra, in maart 1995 een vraaggesprek met AM.
Ohra was in dat jaar de eerste Nederlandse verzekeraar met een website. Daarna volgden Generali, Levob, Centraal Beheer, Achmea en Postbank. In 1996 voegden zich hierbij Amev, Interpolis, De Amersfoortse, Zwitserleven en Nationale-Nederlanden, in 1997 Hooge Huys en Aegon en in 2000 Delta Lloyd. De eerste sites waren vaak niet meer dan het virtuele visitekaartje van de maatschappij. Meestal ging het om een digitale versie van algemene brochures.
AssurantieMagazine pakte het direct serieus aan. AM In Site bood vanaf de eerste dag onder meer dagelijks vers nieuws, een overzicht van vacatures en de zogeheten 'hotlist': een roemruchte dagelijks bijgehouden overzicht van nieuwe verzekeringssites, die met een recensie werden geïntroduceerd.
Mercedes-Benz Insurance Services