Bij bestelling van een pakket afspraken bij Finmars (Financieel Marketing Service & Support) diende 50% vooruit te worden betaald. Diverse tussenpersonen hebben echter in het geheel geen afspraken ontvangen. Drie van hebben zich inmiddels bij AssurantieMagazine gemeld, maar hadden eind vorige week nog geen formele aangifte gedaan bij de politie.
In de tweede helft van augustus liet Khan de domeinnaam www.finmars.nl registreren via een Groningse leverancier van internetdiensten. Op de website verscheen een 'Najaarsactie' . Met deze actie "willen wij u de mogelijkheid bieden om tegen tijdelijk gereduceerde prijzen kennis te maken met onze diensten".
Het normale tarief zou variëren tussen de _ 125 en _ 275, afhankelijk van het type afspraak (voor pensioen en/of hypotheek).
De najaarsactie omvatte drie pakketten:
A. acht pensioenafspraken voor _ 640:
B. een combinatie van vier hypotheek- en vier pensioenafspraken voor _ 780;
C. acht hypotheekafspraken voor _ 920.
De helft van het bedrag moest vóór 19 september worden overgemaakt. "In de loop van de eerste week van oktober ontvangt u een agenda-overzicht van de voor u geplande afspraken en de kopieën van de afspraakbevestigingen." Toen nader bericht uitbleef, gingen diverse bestellers op onderzoek uit.
Virtueel kantoor
Khan bediende zich van een zogeheten virtueel kantoor. Deze dienst nam hij af van Regus, exploitant van kantoorlocaties en aanbieder van diverse daaraan gerelateerde diensten. De tussenpersonen werden telefonisch benaderd en voor nadere informatie naar de website verwezen.
Nadat AssurantieMagazine ook via die weg in contact wilde komen met Khan, bleek Regus dat de man niet aan zijn betalingsverplichtingen had voldaan. Direct werd besloten het telefoonnummer 'uit de lucht' te halen.
De Rotterdamse maisonnette van de 29-jarige ondernemer staat al geruime tijd te koop, maar ook de betrokken makelaar heeft al zeker zes weken geen contact meer kunnen hebben.
Mercedes-Benz Insurance Services