Door het terugtrekken van het Xclusief-label van Delta Lloyd is het verzekeringsaanbod voor kostbare bezittingen in Nederland volgens PIA verder beperkt. Dit was voor het volmachtbedrijf de aanleiding geweest om vanaf 1 februari het eigen productaanbod ook beschikbaar te stellen aan een grotere groep tussenpersonen. “Wij willen het netwerk uitbreiden naar een select aantal van circa 20 tot maximaal 25 professionele kantoren die een substantiële premieomvang kunnen garanderen van zo’n € 100.000”, zegt accountmanager Ron Kruiswijk. “Wij zijn met PIN gestart omdat we merkten dat er zeer weinig aanbieders zijn in de markt voor exclusieve bezittingen. Wij willen hiermee meer marktwerking creëren.”
Ook onder eigen label
PIN brengt autoverzekeringen in volmacht onder bij gespecialiseerde verzekeraars. Naast autoverzekeringen wordt het hele particuliere productsegment in volmacht aangeboden, waaronder verzekeringen voor boten, jachten, luxe huizen en kostbaarheden. Aangesloten kantoren kunnen de verzekeringen ook onder eigen label aanbieden, waarbij het eigen logo op de polissen komt te staan.
Lees meer over exclusieve nicheverzekeringen in am:31. Deze uitgave is vandaag verschenen.