De advertentie past in het kader van het pension summit event, laat Bas Kuik van NN weten. En hij is gericht op beslissers. Er ontstond op de sociale media enige hilariteit omdat NN beweert dat pensioencommunicatie de ontvanger niet onder informatie moet bedelven, maar in de advertentie zelf heel veel informatie propt in een redelijk klein letterformaat. De tekst is buitengewoon lang en vraagt nogal wat van de lezer.
En dat terwijl NN beweert dat “alleen een échte dialoog het pensioenbewustzijn kan vergroten”, aldus Arthur van der Wal, directeur Pensioen van Nationale-Nederlanden in de advertentietekst. “Communicatie over pensioen is niet nice-to-have, maar een cruciale voorwaarde om de juiste keuzes over onze eigen financiële toekomst te maken.”
Op twitter schreef Antoinette Kalkman: “We blijven het moeilijk maken in de branche. Terwijl het heel simpel is. Een hypotheek is een lening voor een huis. Pensioen is salaris voor als je gestopt bent met werken.”
De advertentie staat hier.