'Zorgverzekeraars misbruiken premiegeld voor werven nieuwe klanten'

'Zorgverzekeraars misbruiken premiegeld voor werven nieuwe klanten'

Zorgverzekeraars gebruiken premiegeld van hun verzekerden om nieuwe klanten te werven: overstappers worden beloond met een fikse korting of een fraai cadeau. En daar is het geld niet voor bedoeld, zegt Wim Groot, hoogleraar gezondheidseconomie, vandaag in De Telegraaf.

“Dit is niet waarvoor premiegeld is bedoeld. Zorgverzekeraars kunnen het beter teruggeven aan hun klanten.” Aldus Wim Groot, hoogleraar gezondheidseconomie aan de Universiteit van Maastricht.

“Overstappers, een groep die door zorgverzekeraars zelf als ’ontrouw’ wordt bestempeld omdat ze zich laten verleiden door cadeaus, profiteren. Klanten die wel trouw zijn aan hun zorgverzekeraar hebben het nakijken.”

Theo van Vugt

Theo van Vugt

Hoofdredacteur AM en AMweb.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.