De offerte-actie van Zwolsche Algemeene, die loopt in de laatste drie maanden van dit jaar, zet het intermediair in de schijnwerper. Zwolsche Algemeene heeft op de achtergrond een ondersteunende rol.
Het intermediair kan voor f 250 deelnemen aan de actie. Bij aanlevering van het klantenbestand zorgt Zwolsche Algemeene vervolgens voor de mailing en het aanvullende promotiemateriaal (trottoirdisplay, posters, advertentie, advertorial). De folder die naar de klant wordt gestuurd, heeft als titel: 'Laat ons bekijken hoe interessant sparen voor u is en maak kans op een Fantasy World Dinner Show of een Bourgondisch weekend!' De afzender is ogenschijnlijk de tussenpersoon; over de achterliggende productnaam (ZA-Klimop Plan) en maatschappij wordt niet gerept.
Pas als een klant reageert op de mailing en een offerte aanvraagt, volgt meer informatie over het Klimop Plan (een kapitaalverzekering) en Zwolsche Algemeene. De aanvrager krijgt ook een kanskaart, waarmee een van de hoofdprijzen is te winnen. Per assurantiekantoor valt één prijswinnaar. De best producerende tussenpersoon wint samen met zijn inspecteur ook een hoofdprijs.
Mercedes-Benz Insurance Services