Teuwen Financial Marketing heeft een onderzoek ingesteld naar de relatie tussen managers en verkopers in de buitendienst. In het rapport Feedback en ondersteuning van buitendienstmedewerkers in de financiële sector wordt nagegaan hoe prestatieterugkoppeling en sturing van verkopers optimaal kan plaatsvinden.
De belangrijkste aanbeveling is de verkopers (tussenpersonen) regelmatig schriftelijke feedback te geven op een gestandaardiseerde, overzichtelijke manier, met een persoonlijke toelichting van de manager.
Het rapport ziet goede kansen voor het intermediair omdat de complexe, ouderwordende samenleving meer begeleiding en uitleg over verzekeringszaken nodig heeft. De dreiging van de direct-writer kan dus met succes het hoofd worden geboden.
Bovendien biedt de terugtredende overheid nieuwe mogelijkheden. Het intermediair zou dan wel aan de volgende voorwaarden moeten voldoen: richten op kerntaken en op specifieke product/marktcombinaties, toegevoegde waarde leveren, een sterke automatisering en bovendien onafhankelijk.
Mercedes-Benz Insurance Services