De uitbreiding van de distributiemogelijkheden met het intermediairkanaal is een gevolg van het verdwijnen van de verplichte deelneming aan het beroepspensioenfonds voor tandartsen per 1 januari 1997, waardoor een nieuwe markt is ontstaan. Apollonia wil haar positie hierop versterken door het intermediair in te schakelen.
Directeur drs. A.A.P. Smit denkt via het intermediair de dienstverlening (met name advies) richting de tandartsen te vergroten en verwacht tevens een hogere productie. "Tandartsen hadden natuurlijk al aanvullende verzekeringen lopen via de assurantietussenpersoon. De weg daar naartoe is dus niet onbekend."
Smit denkt niet dat het imago van direct-writer de samenwerking met het intermediair zal bemoeilijken. "Wij waren tot voor kort direct-writer. Nu schakelen we een tweede kanaal in. Voor het intermediair is dit een nieuwe mogelijkheid tot productie. Een nieuwe kans dus, geen bedreiging."
De uitbreiding van de verkoopkanalen gaat binnenkort gepaard met de introductie van een nieuwe productlijn: flexibele levensverzekeringen op basis van unit-linked en universal-life. Smit: "Innoverende producten, waarbij Nationale-Nederlanden het vermogensbeheer en de herverzekering voor zijn rekening neemt."
Mercedes-Benz Insurance Services