Aegon twijfelt over naam 'Spaarbeleg'

De naam Spaarbeleg lijkt zijn langste tijd te hebben gehad. Aegon wil het schrappen van het 86 jaar oude label nog niet hardop toegeven, maar zit intern te broeden op een nieuwe naam.

De eigen verkooporganisatie wordt in personeelsblad InterAegon aangeduid met "de werknaam" Aegon Spaarbeleg. Dat is de verzamelterm voor de bedrijfsonderdelen Axent/Uitvaart, Spaarbeleg, De Spaarbelegger, Financieel Compleet, Viavisie, SpaarAdvies, Adviespunt Zakelijke Markt, Elan, Parq en Albert Heijn Geldzaken. Bij dit onderdeel werken 550 adviseurs en 150 mensen in de binnendienst. Het klantenbestand telt 1,3 miljoen adressen.
Aan de samensmelting van de tien formules tot één verkooporganisatie wordt al anderhalf jaar gewerkt. Zo zijn alle klanten in één administratiesysteem ondergebracht en gaan alle adviseurs straks met een laptop op bezoek bij klanten. Momenteel zijn er nog vijf labels in de lucht: SpaarAdvies, Axent/Uitvaart, Spaarbeleg Op 't Werk, De Spaarbelegger en directe verkoop onder de naam Spaarbeleg. Eind dit jaar moet de eenwording worden afgerond in de vorm van een nieuwe naam.
"Een naam moet de goede uitstraling hebben, WFD-proof zijn, eenduidig en toekomstbestendig", zegt directeur Martin Aalders in InterAegon. "De naam moet breed gedragen worden en de lading dekken." Volgens Aegon is het niet uitgesloten dat de naam uiteindelijk Spaarbeleg blijft of Aegon Spaarbeleg.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.