Allsecur wil Nederland wakker schudden met hoofdkussen

Veel mensen blijven uit gemak bij hun autoverzekeraar, terwijl hun premie negen van de tien keer hoger is dan nodig. Dat stelt Allsecur, de nieuwe internetverzekeraar van Allianz. Nederland moet op dat vlak wakker worden geschud. In de deze week gestarte mediacampagne zet Allsecur een hoofdkussen in "als metafoor voor wakker worden, rust en vertrouwen".

De nieuwe dochter van Allianz richt zich in de campagne op de groep 30- tot 49-jarigen. "Die sluit het beste bij ons aan. Nu moet nog blijken dat dit de doelgroep is die uiteindelijk onze producten gaat sluiten", aldus algemeen directeur Paul Grimberg.
Allsecur wil in de campagne vooral vertrouwen uitstralen. De reclame-uitingen zullen daarom andere verzekeraars niet in een slechter daglicht stellen. "Nee, dat soort ideeën zijn wel langs gekomen, maar wij vinden dit tegenover onze moeder en de tussenpersonen van Allianz niet kunnen", zegt marketingmanager Johan Van den Neste.
Piekermomenten
De mediacampagne zal te zien zijn op tv, radio, internet, print, billboards en op zogeheten 'spectaculars', enorme billboards in de vorm van een kussen. Centraal in de campagne staan 'de momenten van twijfel'. Van den Neste: "Wij weten wat er omgaat in het hoofd van de consument. Wij gaan zijn mogelijke twijfels uitvergroten en vervolgens bieden we een passende oplossing. Symbool daarvoor is het hoofdkussen. Vlak voor het slapen gaan heeft de consument zijn piekermomenten. Verder is het hoofdkussen een metafoor voor wakker worden, rust en vertrouwen."
In de campagne wil Allsecur de consument nadrukkelijk uitnodigen om te gaan vergelijken. "En als hij dan 's avonds zijn hoofd op het kussen legt, is er geen twijfel meer, want hij heeft een autoverzekering van Allsecur gesloten", lacht Van den Neste.
Dagelijks opzeggen
Bij het opzetten van de campagne is goed geluisterd naar de consument. "Wij willen een verzekeraar neerzetten met een hele goede performance, één die boven verwachting presteert bij de consument. Daarom zijn we heel goed gaan luisteren naar die consument", aldus Van den Neste. "Daaruit bleek dat de consument het eigenlijk wel gehad heeft met verzekeraars en steeds meer gebruik maakt van internet en daarmee meer 'in control' wil komen. Daar moet je dus als nieuwe verzekeraar wel naar luisteren."
"Het belangrijkste blijft dat de klant overtroffen wordt in zijn verwachting", zegt Van den Neste. "Daarbij willen we een hele transparante verzekeraar zijn. We nodigen de consument uit om te vergelijken. Want negen van de tien keer kan hij zijn autoverzekering goedkoper sluiten. Wij bieden met ons product een meer dan gemiddelde dekking en geen eigen risico. De klant kan alles terugvinden in zijn eigen account."
Allsecur doet niet aan stilzwijgende verlengingen; de klant kan sowieso dagelijks opzeggen. "Maar een maand voor de vervaldatum van zijn polis doen wij een polischeck voor hem en bieden we een nieuwe, meestal lagere, premie aan. We willen de klant elk jaar weer het gevoel geven dat hij netjes wordt behandeld."
Den Bosch
Per 1 september vorig jaar is Paul Grimberg aangetrokken als algemeen directeur van Allsecur. Daarvoor werkte hij ruim 22 jaar bij Achmea. "Ik heb van alles gedaan binnen Achmea. Alle facetten van het verzekeren zijn wel langsgekomen", zegt Grimberg
"Vanaf het moment dat ik hier bij Allsecur ben binnengekomen, zijn we het bedrijf uit de grond gaan stampen. Het ICT-systeem is overgenomen van Genialloyd in Italië. We zijn op zoek gegaan naar een locatie, waarbij het uitgangspunt inderdaad was dat we los van Allianz wilden opereren en dus niet in Rotterdam of Nieuwegein wilden zitten. Het is Den Bosch geworden. Bij de keuze voor Den Bosch hebben we nadrukkelijk gekeken naar de arbeidsmarkt. Een andere voorwaarde was dat openbaar vervoer in de buurt moest zijn. Nu, dat hebben we hier op het stationsplein wel voor elkaar."
De ruimte van Allsecur, twee grote zalen, oogt fris met de kleuren blauw en oranje. Eén van de zalen is nog vrijwel leeg en zo groot dat er makkelijk gevoetbald kan worden. "Gericht op groei."
Wel heeft Allsecur al een opleidingsruimte ingericht. "We besteden veel aandacht aan opleidingen. Onze mensen worden getraind in communicatie, in de systemen, in de producten, in verzekeringskennis en ze moeten hun WFT-module halen. Verder hanteren we een heldere en prettige schrijfwijzer. Wij willen onze klant behandelen zoals we zelf behandeld willen worden", aldus Van den Neste.
Productie
Over de productie tot nu toe van Allsecur doen Grimberg en Van den Neste nog geen uitspraak. "We zijn in maart live gegaan, maar nog zonder mediacampagne. Die gaat nu lopen en aan het eind van het jaar als de campagne klaar is, wil ik vertellen hoe of wat. Maar nu is het echt te vroeg", aldus Grimberg.
op de markt van autoverzekeringen blijven."
in zijn verwachting."

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.