Volgens directeur Jan Willem Bredius spreken klanten, verzekeraars en tussenpersonen altijd over 'Klap' en wordt deze naam ook intern en op internet al jaren gevoerd (www.klap.com). "Bijkomend voordeel is dat wij hierdoor beter de gewenste scheiding kunnen aanbrengen tussen onze makelaarsactiviteiten en het volmachtbedrijf Gouda & Bredius."
Tegelijk met de naam heeft het bedrijf zijn huisstijl gemoderniseerd. De rode huiskleur heeft plaatsgemaakt voor zilvergrijs. Aan het nieuwe logo is de subtekst 'Makelaars in assurantiën sinds 1854' toegevoegd. "Om in deze onzekere tijden aan te geven dat wij een betrouwbare zakenpartner zijn", licht Bredius toe.
Klap heeft momenteel zo'n 4.000 bedrijven en ongeveer 16.000 particuliere klanten in portefeuille. Met 62 medewerkers wordt een omzet van _ 7 mln gerealiseerd. De activiteiten zijn opgesplitst in een adviesbedrijf, gericht op het middenbedrijf binnen het mkb (schadeverzekeringen en employee benefits) en internetverkoop voor simple risk-verzekeringen (zoals United Insurance voor zorgverzekeringen).