Aegon gaat werken met Expertisehub

Aegon gaat werken met Expertisehub

Aegon Schade heeft de 'Expertisehub' geïntroduceerd. Deze maakt het mogelijk digitale berichten uit te wisselen tussen partijen die zijn betrokken bij de vaststelling van de schade, waaronder verzekeraars, experts en volmachtkantoren. Een hub is een apparaat dat binnenkomende data doorstuurt naar alle poorten op het netwerk.

Aegon zegt als eerste verzekeraar gebruik maken van de Expertisehub, te beginnen in de communicatie met de eigen experts en vervolgens met expertisepartners CED en Dekra.
In eerste instantie worden de branches brand (zowel particulieren als bedrijven), reisbagage en avp ondersteund. De berichten voldoen aan de marktstandaard (Sivi) en zijn dus volledig uitwisselbaar. Het voordeel is dat de partijen die zijn betrokken bij een schade, met hetzelfde dossier gaan werken, dus vanuit één centrale databank. "Het snel en efficiënt informatie uitwisselen als opdrachten, statusberichten en rapporten, draagt bij aan een snelle afwikkeling van de schade. Het werken met gestructureerde berichten moet leiden tot een efficiencyslag in het administratieve proces van schadebehandeling", aldus Aegon.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.