Europeesche handelt schades telefonisch af

Bij reisverzekeraar Europeesche zijn bagageschades voortaan met één telefoontje af te handelen.

Tijdens het gesprek met de schadebehandelaar wordt direct een uitkering vastgesteld, wat door klanten in een eerder gehouden proef als positief werd ervaren.

De uitkering kan bestaan uit een geldbedrag of een vervangend product. Op de website van de Europeesche kan de polishouder inloggen en zien welk bedrag of vervangend product wordt aangeboden en kan hij vervolgens een keuze maken. In geval van een waardeverschil wordt dit aan de klant uitgekeerd of moet deze juist nog bijbetalen.

Om verzekeringsfraude te voorkomen wordt klanten steekproefsgewijs gevraagd om hun verzekeringsbewijs (polis, boekingsbevestiging, pasje), nota's, politierapporten en andere bewijsstukken op te sturen.

"Het belangrijkste doel is de klanttevredenheid te verhogen, niet om de schadelast te verlagen", motiveert de Europeesche de nieuwe werkwijze. "Wanneer het een verlaging van de schadelast tot gevolg heeft, is dat mooi meegenomen."

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.