Wij kunnen bemiddelen voor vrijwel alle verzekeringsmaatschappijen. Het accent ligt echter op een selectieve groep waarvan Reaal, Delta Lloyd, Allianz, Nationale-Nederlanden en Nassau de belangrijkste zijn. Daarnaast werken wij samen met een aantal branchespecifieke verzekeraars zoals DAS, Amersfoortse, Generali en Europeesche. Voor risico's die via de assurantiebeurs moeten worden ondergebracht werken wij samen met Boelaars & Lambert.
Bij welke (stands)organisaties zijn jullie aangesloten?
Wij zijn aangesloten bij Adfiz, de NVGA en bij de Federatie van Finan-cieel Planners Wat is het voornaamste marktgebied? Onze doelgroep is het midden- en kleinbedrijf en de particuliere cliënten die daarmee logisch verbonden zijn, zoals de ondernemer of dga en de medewerkers. Onze klanten bevinden zich met name in het oosten van Nederland, waarbij wij wel klanten hebben die landelijk werken.
Op welk terrein adviseren jullie?
Wij adviseren zowel particulieren als bedrijven op het gehele terrein van de risico's die zij lopen.
Wat is de meest irritante assurantiereclame?
Waar wij moeite mee hebben zijn reclames die suggeren dat schades altijd maar gedekt zijn ook al riekt het naar malversatie.
Op welk terrein heeft het bedrijf de beste groeimogelijkheden?
Op korte termijn bij het bedrijfsleven en dan vooral in de sfeer van personeelsverzekeringen. Vaak vormt dit een spin-off naar de andere risicogroepen.
Moet het intermediair worden beloond door de verzekeraar of door de klant?
Volgens ons is het niet de vraag of de kosten van het intermediair door de consument moeten worden betaald. De eindklant betaalt namelijk altijd. Maar de vraag is hoe hij betaalt: rechtstreeks of via de verzekeraar? Wat is erop tegen om de beloning van het intermediair onderdeel van de premie te laten zijn, als je maar volkomen transparant bent? Wat er in elk geval bereikt is, is dat de solidariteit die onze branche altijd kenmerkte in rap tempo verdwijnt.
Wat was het meest opvallende nieuws de afgelopen maanden?
De opvallendste ontwikkeling bedrijfstakbreed was toch wel het recente position paper van het Verbond, waarmee verzekeraars in onze optiek heel duidelijk maken dat de rol van intermediair (tussenpersoon) achterhaald is. Wij worden de belangenbehartigers van onze klanten en gaan straks inkopen bij verzekeraars. Samenwerkingsovereenkomsten met verzekeraars kunnen naar het archief.
Dicht bij huis komen we toch bij FC Twente uit. De gedachte dat wij dit seizoen kampioen kunnen worden, is wel heel bijzonder!
Mercedes-Benz Insurance Services