Bijna helft verzekerden wil voorwaarden niet weten

Bijna helft verzekerden wil voorwaarden niet weten

Voor 43% van de consumenten is het niet belangrijk om precies te weten wat er in de polisvoorwaarden staat, zolang de meest voor de hand liggende risico's maar zijn gedekt. Dat blijkt onder meer uit de jaarlijkse consumentenmonitor van het Centrum voor Verzekeringsstatistiek (CVS). Desalniettemin leest 42% de polisvoorwaarden naar eigen zeggen zorgvuldig.

Bijna drie van de tien consumenten (28%) zeggen de voorwaarden niet of nauwelijks door te nemen. Van degenen die dat wel doen, zegt één op de vijf niet te begrijpen wat er staat. Daarentegen geeft zo'n 35% van de consumenten aan de polisvoorwaarden juist goed te begrijpen; bizar genoeg is in dit percentage ook een groep mensen opgenomen die zegt de voorwaarden helemaal niet te lezen.
Voor de consument weegt de eenvoud van de dekking zwaar: 87% van de ondervraagden geeft aan dat een belangrijk element te vinden.
PR-bureau Porter Novelli en marketingbureau De Vos & Jansen melden vandaag overigens op basis van een onderzoek onder 800 consumenten dat de meerderheid (59%) de communicatie van financiële instellingen over hun financiële situatie onvoldoende vindt.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.