Florius lanceert eenvoudig alternatief voor lastenpolis

Nieuw product

biedt bij diagnose

uitkering ineens

Florius introduceert vandaag Eerste Hulp bij Tegenslagen (EHBT), een polis die een eenmalige uitkering biedt bij diagnose van de meest voorkomende aandoeningen. Directeur Joost Hembrecht ziet het product als een eenvoudig en helder alternatief voor woonlastenverzekeringen.

"Het product weerspiegelt onze visie op wat we willen zijn en wat zo'n product moet doen: wij willen koploper zijn in het verbeteren van het imago van de branche en zekerstellen dat de consument een eerlijke vergelijking kan maken, eenvoudige producten kan sluiten en daarover begrijpelijke informatie ontvangt", zegt Hembrecht, die sinds begin deze maand leiding geeft aan Florius. "Onze polis biedt dekking bij veelvoorkomende grote tegenslagen die een mens kunnen treffen." Daarbij is een onderscheid gemaakt tussen ernstige aandoeningen en onvrijwillige werkloosheid. "Die laatste dekking is alleen te sluiten in combinatie met de dekking voor ernstige aandoeningen."

Voorwaarden

De EHBT is gericht op de meest voorkomende ernstige aandoeningen. "De polis keert uit bij kanker, een goedaardige hersentumor, een hartinfarct of een beroerte. Daarnaast is er dekking bij een hart-, long-, nier- of levertransplantatie, MS en nierfalen. Wij betalen het verzekerde bedrag ineens uit nadat de diagnose door de eigen arts is gesteld; we toetsen niet of de verzekerde geheel of gedeeltelijk arbeidsongeschikt is." De verzekerde kan zelf kiezen welk bedrag wordt verzekerd; het kan variëren van _ 10.000 tot _ 150.000. "Omdat we na diagnose volledig uitkeren, is er nooit twijfel over hoe veel en hoe lang er wordt uitgekeerd. Dat maakt ons product uniek", aldus Hembrecht. " Wij betalen 28 dagen nadat de diagnose - door de eigen arts - is gesteld. Komt de klant eerder te overlijden, dan vindt er dus geen uitkering plaats. Dan is een uitkering uit een overlijdensrisicoverzekering meer op zijn plaats", zo schetst Harm van den Corput. Hij heeft het product ontwikkeld samen met risicodrager ABN Amro Verzekeringen.

De polis is volgens Van den Corput duidelijk over wanneer er wel en niet wordt uitgekeerd. "Heeft de klant blijvende symptomen, dan keren we uit. Blijkt uit een onderzoek bijvoorbeeld dat iemand een maand geleden een hartinfarct heeft gehad zonder dat te merken, dan keren we niet uit. De klant heeft in zo'n situatie geen uitkering nodig en bovendien zou de premie onnodig hoog worden."

Intermediair

Het intermediair kan de polis sluiten tegen nettopremie of inclusief provisie. "Wij betalen uitsluitend doorlopende provisie; die bedraagt 15% van de maandpremie tot een plafond van _ 1.500. Sluiten tegen koopsom is niet mogelijk. Dit is echt een nieuw product, dat ook los kan worden gesloten."

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.