Beperkte omzetgroei internetverzekeraars

De omzet van internetverzekeraars is in 2010 met een bescheiden 6% gegroeid tot _ 515 (485) mln. Ziektekosten- en autoverzekeringen scoren op de online assurantiemarkt het beste.

Ook reis- en inboedelpolissen worden online in omvangrijke aantallen gesloten.

Alle online consumentenbestedingen samen zijn in 2010 met 11% gegroeid tot _ 8,2 mld. Het totale aantal internetkopers is boven de negen miljoen uitgekomen: in 2010 schaften 600.000 mensen voor het eerst online een product aan. Reizen blijft verreweg de grootste categorie in het online marktsegment. Daarna volgen Telecom, Kleding en Verzekeringen.

Voor het jaarlijkse rapport ondervraagt bureau Blauw Research ruim 1.700 consumenten over hun aankoopgedrag. Die gegevens worden gecombineerd met verkoopcijfers van leden van Thuiswinkel.org, waaronder de verzekeringsbedrijven Anderzorg, Centraal Beheer, DAS, FBTO, Hema, Izio, Ohra, Univé, Verzekeringssite en Zelf.nl.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.