'Lekker vrij leven' centraal in nieuwe strategie FBTO

'Lekker vrij leven' centraal in nieuwe strategie FBTO

FBTO heeft maandag een nieuw logo en bijbehorende strategie gepresenteerd. De nadruk in de naam komt te liggen op de 'O'. "Het staat voor jouw eigen keuze, heel dichtbij, heel direct", aldus de Achmea-dochter, die inmiddels 60% van de polissen online sluit. De totale portefeuille omvat een half miljoen verzekerden.

Volgens FBTO wil de doelgroep vooral "lekker vrij leven". Die doelgroep wordt omschreven als 'ongebondenen en optimisten'. "Me verdiepen in verzekeren is geen hobby van me. Het moet gewoon goed en gemakkelijk geregeld worden, ook als ik een probleem heb", zo kenschetst de ideale FBTO-klant zichzelf.
Aan de vernieuwde huisstijl is een reclamecampagne gekoppeld met als thema 'mijn wereld'. "De boodschap die in de reclame-uitingen naar voren komt, is 'Als jouw wereld ook niet om verzekeren draait, dan regel je dat bij FBTO'."

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.