Richard Weurding, algemeen directeur van het Verbond van Verzekeraars, noemt de uitkomsten van het onderzoek bemoedigend, "omdat de maatschappelijke beleving op dit punt minder positief is; nu kunnen we de feiten laten spreken."
Vier op de vijf polishouders zeggen de communicatie van schadeverzekeraars (brief of e-mail) zorgvuldig te lezen en vinden die informatie in het algemeen relevant, begrijpelijk en overzichtelijk. Een kleine driekwart van de klanten voelt zich klantvriendelijk en eerlijk behandeld. Bijna tweederde is het eens met de stelling dat "de verzekeraar mij als klant belangrijk vindt".
Het oordeel van klanten over de eigen verzekeraar is in 2011 vrijwel onveranderd ten opzichte van 2010: gemiddeld krijgt de eigen verzekeraar een 7,7. "Maar er zijn tussen schadeverzekeraars wel forse verschillen', meldt het Verbond. Het hoogste waarderingscijfer onder de 22 onderzochte verzekeraars is een 8,3 (voor ZLM), het laagste een 7,0 (voor Arag).
Mercedes-Benz Insurance Services